Sunday

kem asas seni vokal koir.









hi. aku bru je balik dr kem ASAS SENI VOKAL KOIR. kem yg selamat 3 hari 2 mlm ni diadakan kat tanjung bidara beach resort. melaka lah kan. jumaat tu ktorg betolak dlm kul 3 n smpi sane dln 40 menet pastu. kalo nak tau mule2 aku g sane sbb TERPAKSE ok. nak larikan diri dr kem lg kem lg 1 kononnye. cehhh. mostly hari pertama tu sgt sgt la membosankan dan membebankan mule2 nye. yela, penaung program tu agak byk songeh n kasar mulutnye. hahahaha. Malam tu dlm kul 9 baru ktorg start kelas vokal pertama. n pengajar yg pertama ajar ialah EN AMRI ZANE, konduktor kumpulan koir kebangsaan. mule2 tgk mmg takut la, muke garang habis n time die ajar tu pon agak menakutkan n menyakitkan sikit. mane x nya kene berdiri kat dinding tegak mcm cicak n kne jalan sikit sikit dgn bdn camtu. ahahaha.mlm tu xtvt abes around kul 12, aku n fara da cam org gle pikekan esok hari, cemane ni cemane ni. hahahaha nak balik kononnye!
SABTU: ok hari yg mendebarkan sbb diorg ade ckp nak test vokal ape sume kan. make bermula lah hari kami. pg tu ade riadah.dgn EN HELMI from aswara. die ni bdk teater yg sebaye dgn kami.rajin2 ikut lecturer die dtg. tau x 1st time aku rase warm up yg sangat2 la warm up ye.. rase cm sume otot2 begerak, yela slalu kalu warm up stakat sikit2 camtu je..mmg sakit dan sgt ye.then kami semua lari sekitar2 tu..pg tu klas vokal ke2 n time tu ktorg mule2 blaja lagu warisan. pg tu dgn EN RIZAL. die mmg sporting abess wooo... mak suke... hahahah... mmg enjoy la kelas die pg tu.. time tu rasenye kitorg di bahagikan kepada 4 bahagian iaitu SOPRANO, ALTO, BASS AND TENOR. aku oja n fara 3 3 masuk group alto. mmg semangat habisla nyanyi pg tu.. then ptg session dgn EN AMRI skali lg. die ajar bwk lagu universiti utk perform malam tu dpn dekan. hari ni die sgt lain dr smlm, muke garang da hilang dan jd sgt2 sporting jgk. byk jgk benda2 yg aku xtau selame ni die da ajar. dr xminat tibe2 rase sgt2 suke ngan muzik. EN AMRI ni mmg yg paling cool skali sepanjang bengkel tu. then mlm tu ktorg perform dgn dekan yg agak tuttttt pd mlm tu. mlm tu ade bbq n sesi begambar. mcm gile la masing2 sebuk amek gamba. ahahaha kelaka2...
ahad: WAAAAA.. sedeynye pagi ni. bile pk kan ktorg kene balik. pg tu riadah ktorg x lari pon coz oja mengalami sakit kaki yg amat sgt sehingga turun tangge pon amek mase yg sgtg2 lame.. aku pon same jgk.. pinggang n kaki kanan rase cm tegang gle urat2 semua. haaa tu la tandenye ktorg ni jarang bersukan n senaman smlm btoi2 bekesan. lg 1 mungkin sbb ktorg main game teater ptg tu x igt dunia, belakon jd mati dgn tragis kononnye. hahahaha... pk2 mmg pelik, g bengkel koir tp abeh sume urat2 saket.. adeh... pg tu ade kelas vokal terakhir dgn EN RIZAL n EN AMRI. seriously mmg sedey pulak rasenye. sbb dorg sume mmg sgt best... rindu nanti nak tgk en rizal buat lawak n en amri senyum yg menggoda tu.. hahaha ley cair ooo...si helmi tu aku x rindu sbb die da buat aku sakit pinggang arini.. hahahaha....mostly kem yg pada mulenye aku g sbb terpakse, rupe2nye sgt best n seronok... IM GONNA MISH THEM ALL... ;)

7 comments:

zakira mn said...

oit,at suara alto lah.. tener suare jantan. ahahahhaa

zakira mn said...

kite**

KuaLaM KeinDahaN said...

wahh....
hebatlah korang2 nih...
cek sore soprano.. ahhaaha.... super high not.. wuhh~
seronok jer klw dpt jerit2 nih... akakaka~ ;D

sheena maat said...

eh aku tulis tenor ke... adeh silap... syok sgt menulis...

annerVosa. said...

i wanna join you guys ;'(

Anonymous said...

hahaha...dh dkt stahun..br sy baca. lawak lh tuan punye blogg ni.
amri zane

sheena maat said...

teharu nya sir bace. nak nangessss