Sunday

surat untuk PAKCIK BAS.

assalamualaikum.
surat ni sy kirim khas utk pakcik2 atau abg2 yg memandu bas kat luar sana. xkisah la bas ekspress ke bas mini ke, bas transnasional ke internasional ke. semua la yg memandu bas. saya ada beberapa benda nak cakap ni.

pakcik bas,
pakcik tau tak bas tu adalah sejenis kenderaan yang besar. ye BESAR. kenapa pakcik2 semua suka sgt bwk bas mcm pakcik tgh bwk keta kancil ek? menyelit sane, menyelit sini. ye sy tau bas pakcik besar, tapi tak payah la himpit2 keta lain kalo nak tukar lane tu. pakcik tau tak sy geram nih sbb slalu kena himpit ngan bas? pakcik xtau!

pakcik bas,
kenapa pakcik2 bas semua suka bwk bas laju2 eh. saya pelik la lagi2 bila kenderaan yg pakcik pandu tu adalah sejenis kenderaan yg BESAR. boleh tak pakcik bygkan impaknya bila pakcik langga kenderaan lain/langga divider/langga lembu dgn keadaan yg sgt laju tu. haisshhhh xsggup nak bygkan.. pakcik bygkan la sendiri. dala pakcik bwk laju, pakcik ikut keta lain dekat2 lak tu. pakcik nak laju sgt g la duduk kat lane kanan skali. haihh saya tak suke la pakcik! :(

pakcik bas lagi,
pakcik tau tak pakcik asik menambahkan dosa sy je bila memandu. lagi2 bila kat highway. pakcik tau kenapa? sbb sy x bole nak kwl diri dr mengeluarkan perkataan2 yg xelok bila jd mangsa keganasan memandu pakcik tu. rasenya setiap stgh jam ade je perkataan baru yg keluar. bila tgk kereta depan/kereta lain jd mangsa pun, automatiknya sy akan turut sama jd geram, lalu keluarlah perkataan2 yg selalu sy guna kat melaka. kih kih.

okay sampai sini je coretan sy kali ini. sy pikirkan nak tulis surat ni time drive smlm. sy letih membebel sorg2 dlm keta. jd sy amek keputusan utk tulis surat ni. saya harap pakcik2 bas baca lah ye. igtlah org tersayang bila memandu pakcik. pakcik x takut ke tgk kes2 bas eksiden kat berita nun. okaylah terima kasih pakcik.


yang marah.
SHEENA

4 comments:

[apuz] said...

hahahhaa,..

sheena maat said...

nape gelak?
haishh

annis said...

sabau na sabau...

sheena maat said...

geram wowwwww...naseb aku xpenyek kne himpit bas...