Sunday

KALAU?

kalau. dalam hidup ni mmg banyak 'kalau' kan.

dulu kecik2 , kena bgn pg tiap ari g skolah tadika. pastu tgk abg2 kakak2 xbgn lg sbb sekolah petang. dalam hati pun cakap "bestnya kalau skolah petang, xyah bgn pg, xyah sejuk2"

pastu bila da besar sikit, dpt g skola rendah sesi petang, dalam hati cakap lagi " bosannya sekolah ptg, org skolah pg da balik rumah dah, aku bru nak g skolah. letihnyaa"

bila keja skolah melambak, bawak beg besar gila, buku bukan main byk agy. macam bwk batu bata aku rase. mula la cakap "bestnya tgk org skolah menengah, bwk beg nipis jek, buku pun xde"

bila da start sekolah menengah, beg mmg la nipis. tp asik kne bayar denda je sbb tggl buku bwh meja. aihhh kecoh betul. pastu asyik kene buat folio la, kerja kursus ke hape ntah lg. hati pun ckp " besnya kalau masuk u, xyah bwk buku teks ape sume, pastu kelas x pack mcm kat skolah"

bila dah masuk u, banyaknya kejaa.. assignment ape sume, pastu ade kuiz test lg. bosannya aihhhh.. hati pun ckp "bila nak keja ni, syok jek tgk org keja"

..........................

bila dah keja nanti, aku xtau la "kalau" ape plak yg kua dlm otak ni.hahahaaa...
kesimpulannya, manusia mmg xreti nak puas dgn ape yang ade.
eh bkn manusia, tp aku je kot? hihihi

p/s: dlm hati skrg tgh ckp, bestnya kalau xde klas kul 8. malas aihhhh

1 comment:

annis said...

HAHAHAHHAHAHAHA !
bengong.