Monday

SEMANGAT MERDEKA?


esok negara kita akan sambut hari kemerdekaan yg ke-53 kan?

macam x de pape je tahun ni. adakah semangat kemerdekaan rakyat Malaysia semakin kurang?
ataupun rakyat Malaysia sume sibuk nak beraye?
macam pelik merdeka tahun ni. Jalur Gemilang semakin kurang dipasang.
igt lagi zaman aku kecik2 dulu, bole dikatekan nisbah 3 dr 5 keta akan pasang bendera.
time tu banyak jugak bendera2 yg bertaburan kat jalan.
KENAPE? sbb beli bendera mura, pelekat x kuat. wohaa!
yg bersemangat lebih pulak, akan pasang bendera besar dpn bonet kereta.
tp tahun 2010 ni amatla susa aku nak tgk.
tp apepon, masih ade rakyat yang bersemangat waja lg, mmg aku salute.jalan2 haritu nampak 1 keta ni pasang 4 bendera skali. stiap penjuru kereta die pasang.
lebih mengagumkan, no plat keta ni BDH 5***. COMEL KAN?

P/S: SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 53!

6 comments:

naiem_srabototak said...

semangat nye..bgs2 :)

sheena maat. said...

sape yg semangat?
heheh..

Namaku Asumira said...

aku cm thu je no plat kete tu hahahaha nak aku bgtau x?

sheena maat. said...

xle.. nnti aku kene saman. hahaha

Kuwe said...

Apa ni sheena. Banyak lah iya kau punya semangat. Ada ke kau sangkut bendera kat tingkap bilik.

:P

sheena maat. said...

bile plak aku sangkut bendera kat bilik ni....isk isk